söndag 24 maj 2015

Födelsedag!

I dag har vi firat födelsedag ordentligt när denna underbara kille fyller skolålder.





7-års kalas med 7 sorters kakor

De flesta recepten har jag hämtat från denna inspirationskälla Jennys Matblogg.

Recept kommer här:


Kär kaka har många namn, men jag kallar dem Moccarutor

Jag gjorde också två varianter av Drömmar, den vanliga varianten men så gjorde jag en med Saltlakritspulver i också. Mycket bra! Jag gjorde en sats vanliga drömmar enligt recept från boken "Sju sorters kakor" och så delade jag degen och hade saltlarits i hälften.

Det blev också chokladbollar som barnen fick rulla och hälften fick blandströssel och hälften fick saltlakritsflakes på sig.


Märks det att jag gillar lakrits?!




Jag lyckades få till en fotbollstårta


Det gick i sportens tecken men detta är bara en del av
de fina saker han fick. Det var också spelkulor, kläder och tv-spel.
Flygande superhjältar och en robotinsekt som förmodligen kommer
att skrämma mig många gånger.
En jättehärlig dag, och en supernöjd kille har för en stund sedan stupat i säng efter en helg med massa firande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar