torsdag 19 januari 2017

Popcorn är bäst på bio



Idag är det internationella popcorndagen. En sådan dag måste man äta popcorn.
Det tog mig tre försök och ett smält microlock innan jag hade lyckats skrapa i hop en halv skål ätbara popcorn till barnen. Hur svårt ska det vara att poppa i micron. Det är ju inte raketforskning vi pratar om.

- Öppna paketet och ta ut en portionspåse.
- Ta bort plasten.
- In i micron och tryck på knappen.

Den första omgången höll på att brinna upp.
Vis av erfarenhet så sänkte jag effekten på mikron.
Den andra blev också bränd för det var för lång tid. Det var också här jag lyckades att smälta fast locket i botten på micron. Note to self: Det är tydligen inte så bra att lägga locket uppochner med en popcornpåse i.
Den tredje gången vaktade jag mikron som en hök och stoppade medan det fortfarande poppade för fullt. Det blev ändå lite bränt och inte lika många popcorn men det var det eller inget som gällde.

Så min spaning är att popcorn gör sig bäst på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar