torsdag 12 januari 2017

Julgranspynt




Elias har börjat att plocka ner julpyntet så att vi kan slänga ut granen idag.

Jag känner mig lite lurad faktiskt. Någon mig närstående sa att tjugonde knut är i dag och jag trodde på honom. Som ni alla vet så är tjugonde knut dagen då julen kastas ut och vän av ordning följer reglerna. Det är ju bara det att tjugonde knut är först i morgon så vi är fel ute visar det sig. Spelar faktiskt mindre roll för granen, jag gillar ändå pyntet bäst.

Jag har en kärlek till julgranspynt.
Jag tycker om att köpa pynt till granen som har ett minne kopplat till sig, eller betyder något för oss som familj.

Förra året fick barnen välja varsin julgransprydnad när vi var och handlade och inte helt otippat blev det tema Star Wars.
Alex valde den ursöta roboten BB8 och Elias den kanske inte helt renhårige Kylo Ren.



En av aktiviteterna på jullovet förra året var förstås bio och efteråt reade Disney Store sina julgransprydnader så då blev det ett minne från filmen vi såg.


Den gode Dinosaurien
Vi gillar Lego i vår familj så självklart har vi lego i granen.


Det blev två minnen från resan till Los Angeles i våras. 



Vi har också möss i vår gran. De sattes upp som ett skämt för många år sedan, långt innan barnen föddes och sedan dess har de fått hänga med. Nu kan jag inte tänka mig en gran utan mössen.


Hela granen såg ut så här, den slokar lite nu eftersom att den redan här hade börjat att ge upp men barren sitter kvar än så länge på den här bilden.


Jag håller ögonen öppna efter mer pynt, det kan inte bli för mycket.
Blir det trångt får man helt enkelt köpa större gran. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar