tisdag 17 januari 2017

Läge att tycka till

Nu kan jag inte vara tyst, nu är det ett sådan där läge där jag bara måste öppna munnen och på så sätt sticka ut hakan lite.
Eller egentligen tycker jag inte att jag sticker ut hakan.
Under hela dagen har jag vid olika tillfällen läst om det heliga Jerringpriset och hur fel det blev för att en hästmänniska fick priset.
Har ni hört va?! En HÄSTMÄNNISKA!! Hur kan det bli så när denna till synes obetydliga person ställs mot Sara Sjöström och Henrik Stenson. Vad är väl hästhoppning mot simning och golf?!

Faktum är att hästmänniskorna slöt upp och stöttade sin idol. Vem som helst hade kunnat göra samma sak. Stenson och Sjöströms fans tyckte tydligen inte att det var lika viktigt. Åtminstone inte innan det stod klart att det var en hästmänniska som tagit hem priset.

Jag har idag läst ord som "Dåligt skämt" "Röstkupp" "mobilisering" "Hästfolket är en sekt" och för att inte tala om att Jakob Hård, han vill minsann att Jerringpriset görs om.

Men kom igen nu, alla hade lika villkor att rösta på. Förutsätter man resultatet innan det är klart så kan det bli så att man står där med lång näsa. De som röstade på Peder hade inga andra villkor att rösta, de röstade bara lite mer. Hästfolket slöt upp kring sin idol och det är väl något fint i det kan jag tycka. Och lika patetiskt är det att gnälla över det resultat som nu blev. Det liknar rubrikerna efter Melodifestivalen "Fel låt vann" "Röstkupp".

Grattis Peder och alla Hästmänniskor som har visat att ni är många och en röst att räkna med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar