tisdag 29 september 2015

Älskade Unge!

För fem år sedan välsignades vi med en välskapt gosse som vi döpte till Alex.
Precis som sin bror var han en bebis som var tillfreds med det mesta. Han ansträngde sig inte i onödan och var nöjd med att bara ligga på en filt och sniffa på en Kanin vid namn Hoppsan.
Åtminstone till det var dags att börja på förskolan. 
Då gick det upp för denna lilla gosse att det fanns mer av världen att upptäcka, och det gjorde man bäst ovanpå ett bord, en hylla eller susandes ut för en rutschkana.... med huvudet före. Det var några år där punktbevakning var den enda medicinen, men trots det lyckades han skrämma slag på sin mor både en och fler gånger.
Vid fem års ålder har han än en gång ändrat personlighet till att bli en liten kille med både huvudet på skaft och en känslighet som jag inte hade trott för några år sedan. Han vill vara nära och älskar att mysa. Precis som den första natten på BB där han sov på mitt bröst hela natten ligger han nu, förvisso inte på mig, men tätt intill när gryningen kommer, även om han när jag somnade låg och sov sött i sin egen säng.

Alex du är ett mirakel och jag älskar dig stjärnstopp.......
Du och din storebror fyller våra liv med så mycket glädje och kärlek.






Dagen i bilder....


Skönsång och Frukost på sängen
En Porsche bör väl varje femåring ha
Hemmagjorda burgare när födelsedagsbarnet
själv får välja.
Brandbilen gjorde succé.
Tårta måste man så klart ha på
ett födelsedagskalas
På förskolan blev han uppvaktad med ballonger, sång och ett fint häfte med teckningar som kompisarna hade ritat.
Jag tror den här nyblivna femåringen känner sig nöjd med dagen och han somnade på stört när han lade huvudet på kudden tidigare i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar