lördag 7 maj 2016

Dag II på Disneyland

Idag blev det Park nummer två, California Adventures. Den är lite nyare än Disneyland men förstås så är där minst lika mycket Disney men mer av de nyare filmerna. Höjdpunkten var förstås Cars racerbanan. Trots att det precis när vi köade regnade en hel del. Det slutade dock när vi skulle åka. En tur som innehöll både story och fart. Det är så galet snyggt gjort att upplevelsen blir lite magisk faktiskt.
Några av bilderna är värda att kommentera lite extra faktiskt. Lägg märke till den med poängen. Det är det högsta resultatet av familjekampen i Toy Story attraktionen. Förstås är det undertecknad som står för det. Till min kära makes förvåning ska tilläggas.
Bilden under är ett bevis på att jag kör bil. Det var nog säkert hela en och en halv km. Det är såååå många filer. Och så får man svänga höger när det är rött, så ovant.
Bilden vid vattenfallet är Mattias som försöker få en sur Alex att le för en schysst bild.
Efter jag tog bilden där grabbarna sitter på muren och ska se coola ut mötte vi en liten tjej vars blick föll på Alex och jag lovar att jag såg hjärtan i ögonen på henne. Så bedårande gulligt, hon såg förälskad ut. Vem kan klandra henne.
Värt att nämna också är att killarna inte är så sura som de ser ut framför Mr Potato Head, de hade solen i ögonen men jag tvingade dem ändå att posera för en bild.

Vi har verkligen haft magiska dagar på Disneyland och det är så värt ett besök om man har möjlighet någon gång.

Nu sova, för i morgon bär det av mot Glendale men först Santa Monica och Miami Beach på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar