lördag 21 maj 2016

Kalas

Idag har vi haft släktkalas för Elias som fyller 8 år på tisdag. Temat var USA, kanske inte helt otippat men det var Elias val. Bra för mig för då passar det bra att grilla burgare som är ypperligt när man är många.
Coleslaw till det så är lunchen komplett.



Inget USA kalas utan Chocolate Chip Cookies fast jag måste säga att smeten/degen var sååå mycket godare än de färdiga kakorna. Gissa om jag kommer göra smet någon gång och bara äta den, mycket mer effektivt.
Mnom nom nom nom

Det blev även Marsmallowsklubbor som var väldigt populära. Superenkla att göra dessutom.


Tårta i form av den Amerikanska flaggan. Det hade kunnat bli noll och ingen tårta. Jag gjorde egna bottnar i går kväll men det blev total katastrof och de hamnade i soppåsen. Jag hann inte göra nya i dag så jag for i väg till Coop för att köpa färdiga bottnar. Jag tänkte mig att jag skulle köpa ett gäng runda och skära och pussla i hop till en fyrkantig tårta. Jag kom dit och det var tomt på hyllan. Illa, Illa, Illa, det fanns inte i min värld att det skulle vara slut. Jag hade en timme kvar till gästerna skulle komma och inga tårtbottnar. Då fixar bargarn fram bottnar från deras eget bageri i precis rätt storlek och form. Vilken service, jag blev så lättad, glad och nöjd och inget överpris fick jag betala heller trots att jag där och då varit villig att betala nära på vad som helst.



Efter kalaset tog vi en tur till MOS för att köp en present och kolla in legoeventet som pågår där just nu.



Nu blir det lite plockmat till middagen och ett glas rose till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar