måndag 7 mars 2016

Lyser med min frånvaro

Just nu har jag huvudet fullt med pimpning av lägenheten, en massa fix som ska fixas. Saker som ska plockas undan, kuddar ska puffas och allt. Ja ni vet ju hur det är.
Man kan ju tycka att jag borde ha rutin för det är ju inte så där förfärligt länge sedan vi gjorde detta i vår gamla lägenhet. Men se det har jag inte för om jag hade det skulle jag ha kastat en massa saker. istället för att behålla dem i tron att de kan komma till användning vid ett senare tillfälle. Jag skulle ha fixat alla möjliga fiffiga förvaringslösningar för att stoppa undan saker så att de inte syns. Och framförallt skulle jag ha tagit bättre hand om mina blommor så att jag inte behöver köpa nya nu för att de gamla är halvdöda.
Äsch vem lurar jag nu, det är stört omöjligt för mig att hålla liv i en blomma som inte är stenhård. Jag kan bara hålla liv i Ramboblommor och Bondblommor, ni vet sådana där som man inte kan ta död på ens om man vill.

Förresten om någon hör talas om en förskola som är tvärtemot Ur & Skur, en förskola där barnen inte sätter sin fot utanför dörren mellan sista september och första maj, kan väl säga till mig.
Jag är sjukt trött på leriga kläder och att köpa vantar. Jacka och byxor åker tvättmaskin för 248:e gången denna vinter och de nya vantarna är borta igen. Det är nytt rekord för jag köpte dem igår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar