torsdag 18 februari 2016

Jag fick lyktan ändå

Idag var blodbussen vid jobbet och jag gick dit med avsikt att tappa ur lite och dela med mig till dem som bättre behöver det.
Tyvärr visade det sig att jag tydligen behöver det själv så jag fick inte lämna något.
Förra gången jag lämnade hade tester visat att jag hade för lågt blodvärde och därför tog de ett test innan den här gången. Ett stick i fingret blev det och det visade att jag hade ännu längre denna gång. Jag fick gå utan att lämna blod, men jag fick ändå ta med ljuslyktan jag hade valt. Jag frågade om jag skulle lämna tillbaka den eftersom jag tyckte att jag inte förtjänade den. Men de tyckte datt jag skulle behålla den för jag hade ju ändå gått dit i avsikt att lämna blod. Så då gjorde jag det för jag ville ju ha den. Jag har kommit på att det är trevligt att ha några lyktor i olika färger. Dock verkar det ju inte som att jag kan betala dem med mitt blog längre så jag får väl se efter var jag kan köpa dem för pengar istället. Fördelen då är ju att det går lite fortare att samla på sig.
Nu blir jag kallad igen om tre månader men om inte värdet är bättre då så blir jag avskriven som blodgivare. Det vill jag ju inte nu när jag har tagit modet till mig att bli blodgivare. Det är ju verkligen ett stort steg för mig.
Jag måste nog knapra i mig av de där järntabletterna som ligger i lådan på jobbet. Där gör de ju bevisligen ingen nytta.

Jag får kanske laga lite mer mat i järngrytan också, käka lite mer broccoli och spenat. Eller helt enkelt sätta mig ner och slicka på en hästsko.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar