tisdag 12 januari 2016

Dålig nattsömn ger sig tillkänna


Jag har sovit dåligt i två nätter nu vilket har resulterat i väldigt tidig uppgång och ankomst till jobbet. Nu börjar ögonen grusas ordentligt. Vi borde verkligen ta tag i att Alex har en större kärlek till vår säng än till sin egen. Problemet är ju bara att itagtagandet av detta måste ske nattetid och på natten så minns jag oftast inte vad det var så bra med att vänja honom att sova i sin egen säng.
Förut somnade han alltid i vår säng och så lyfte vi över honom till hans egen när vi gick och lade oss. Han kom alltid tillbaka men det var först senare på natten eller väldigt tidigt på morgonen.
Nu somnar han i sin säng men kommer då in till vår säng ungefär då vi går och lägger oss.
I går föste jag tillbaka honom men det gick åt skogen.

Små snyftljud hörs (fejkade förvisso men ändå)
Jag: - Vad är det Alex?
A- Jag är ledsen
Jag - Varför då?
A- För att jag inte får vara inne hos er......

Tystnad..................................
Djup suck........

Jag - Kom då lilla hjärtat...

Det är ju en strategisk avvägning då risken att han vaknar till för mycket är för stor om man utmanar honom för mycket och då går allt åt skogen rejält.
Jag måste hitta ett bra sätt att få honom att tycka om sin säng. Jag förstår honom iof, det är en jättedålig säng. Det blir en ny när vi flyttar.
Eller kanske tidigare.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar