torsdag 24 december 2015

Tusen år har gått

Idag är det julafton så God Jul till er alla.



Vi här hemma har precis titta på det sista avsnittet av årets julkalender "Tusen år till julafton".
Så här efter 24 avsnitt så måste jag hylla denna fantastiska kalender. Jag ska erkänna att jag tyckte att den var lite ojulig även om jag har gillat den från program ett. Jag tycker väl fortfarande att den var lite ojulig fram till för tre avsnitt sedan eller så men det är helt okej, jag älskar den ändå.
Det var lagom av allt, och jag fick så där lagom ont i magen av 70-talet med kollektivboende och skrattade gott åt 80-talet med dess burriga frisyrer. Milleniebuggen 1999 minns man ju. Jag kommer i håg att man tog ut lite slantar från bankomaten dagen innan, i fall den skulle sluta fungera när klockan slog tolv den 31 december.

Tack för en superbra julkalender SVT!!

Foto från SVT:s facebooksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar