måndag 14 december 2015

Det förstod jag väl...

Var på Vårdcentralen idag eftersom att jag börjar tröttna på att vara sjuk. Jag vaknar flera gånger varje natt av att munnen är som en öken eftersom att jag inte kan andas genom näsan. Jag har inte känt smaken av något jag har ätit de senaste två veckorna. Om Rudolf vill ha semester kan jag lysa upp vägen till Tomten med min nos och jag snyter mig så mycket att jag borde klimatkompensera för minst en regnskog.

Men nu till nyheterna. Det är ett VIRUS. Ja men så klart att det är, och mot ett virus hjälper inga mediciner utan det är bara att vänta. Ghaaa så frustrerande. Jag vill vara pigg och orka julpynta, baka, laga och köpa klappar. Jag älskar ju julen och nu känns det som att jag missar allt innan och kommer få stressa massor.

Läkarn var i alla fall rolig när jag sa att det väl säkert är barnen som har smittat mig.
- "Barn är som små vandrande bakterielaboratorium" så det är det förmodligen.
Jag funderade på att adoptera bort dem, fast jag gillar dem ju rätt mycket så de får nog stanna ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar