lördag 26 december 2015

Det är kärlek det

Idag är det annandag jul och vi tog en tur för att kolla in mellandagsrean. Vi klarade av det med förståndet kvar (vi valde dock att hålla oss borta från Mall of Scandinavia) och jag gjorde några klipp måste jag säga. Faktum är att jag kan säga att jag nästan tjänade storkovan enligt mitt alldeles egna sätt att tänka.

Eftermiddagen har jag tillbringat på sofflocket tittandes på den alldeles, alldeles......... Underbara serien Downtown Abbey.


Jag är förstås hopplöst sen på bollen, men lika glad för det är jag eftersom att jag nu kan frossa i avsnitt.


Medan jag låg och slöade så tillagade min förtjusande make en förträffligt god pytt i panna till mig.
Ett gott rödvin till det och man måste väl ändå säga att det är kärlek i sin renaste form.

Biff Rydberg
Efter middagen förvandlades vardagsrummet till en racerbana, och den delen av familjen vars sista kromosom par består av en X- och en Y-kromosom rattade för glatta livet.


Själv ska jag nu dra mig tillbaka till salongen på öfvre plan och frottera mig med adeln på Downtown Abbey igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar