fredag 25 december 2015

Vår julafton i bilder

Vi hade en jättefin julafton, en alldeles lagom julafton, i princip helt utan stress.
Lite stress är oundvikligt en dag som denna men det viktiga är att hålla det till lite.

Vi började dagen med att kika om tomten hade varit hos oss och ätit upp gröten kanske lämnat något i strumpan.

Tänk att det hade han, och god smak hade han också. Visste inte att Tomten brukade införskaffa sina klappar på Jackie men jag är inte den som klagar när jag får en rosa liten box i min hand.


Lily and Rose

Är man barn i familjen så får man även öppna en klapp som finns under granen innan frukost, det är sedan gammalt.
När vi har gluttat lite under granen så är det dags för den traditionsenliga julfrukosten.
Här finns både gröt och julmust, den enda dagen på året då läsk är en del av kostcirkeln och serveras till dagens första mål. 



 
Efter frukosten så blev det lite julkalendern, lite fotande och lite bloggande för mamma för sådant måste man ju göra 2015 så jag är helt rätt i tiden (vi såg ju på julkalendern hur det fungerar ;-) ).

Något senare är det nu dags att muddra granen ordentligt och Nissarna i familjen står för läsandet och utdelandet. 

Jag ser definitivt några röda trådar när det kommer till mina klappar, det hängs i öronen, är rosa och kommer från en och samma affär. Precis som jag vill ha det, keep it simple är mitt motto.
En till mig närstående person tycker att jag är stentråkig och hävdade bestämt att han minsann inte tänkte köpa några smycken i år. Så blev det med det och ingen är gladare än jag.

Örhängen
(jag har flera i andra färger men det går inte att få för många för jag älskar dem)

Nu kan vintern komma för jag är redo med min nya isskrapa.

När vi alla har klämt, känt och lekt lite med våra fina julklappar så är det dags att göra oss i ordning för att åka hem till farmor och farfar där vi även får träffa moster Anette. Det blev ingen julblomma i år för vi köpte vattenreningstabletter i Unicefs Gåvoshop istället.

Vi tittar på Kalle Anka och Fina Gina gör ett kanonjobb precis som väntat. Och så vacker hon var. Klänningen säger jag bara, klänningen.
Vi åt massor av god mat och det delades förstås ut jättefina klappar även här. 



Zascha var förstås med och firade.




God fortsättning från oss alla till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar