söndag 1 november 2015

Bildregn


Tjingeling!
I dag (läs i går) lördag har varit en aktiv dag, helt i linje med övriga dagar detta höstlov.
Här blir det ett litet bildregn från dagen

Vi började med att besöka två bilhandlare för att testköra två potentiella kandidater när det blir dags att byta bil så småningom. Vet inte om det hjälpte mig i mina funderingar. Jag har lite svårt att veta vad jag vill ha ska erkännas. 


Efteråt blev det streetfood till lunch.



Stärkta av lunchen gav vi oss i väg till begravningsplatsen för att tända ett ljus för nära och kära som inte längre finns med oss. Det var en fantastiskt vacker höstdag denna Alla Helgons Dag.
När vi var på väg därifrån igen så stötte vi på en tidigare granne till oss. Det var så kul att träffa henne, hon var sig lik. Precis lika go och glad som när vi sågs sist för säkert tio år sedan. Det var däremot tråkigt att höra att hon förlorade sin man för 4 år sedan. Även han minns jag med värme.



Hemma igen och efter lite soffhäng gjorde vi oss redo för en middag hos Mattias syster med familj.
Där blev vi bjudna på fantastiskt god mat och så klart trevligt sällskap.

Desserten var riktigt smarrig. Polkagris i desserter är en höjdare måste jag säga. Det blir sällan fel.


Sist men inte minst bjuder jag på en bild på min förstfödde. 
Jag har lite svårt att säga vem av oss han är lik.


Nu är klockan massor och jag måste verkligen sova.

God Natt på er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar