tisdag 25 augusti 2015

Tydliga tecken

När jag har mycket som pågår så blir jag ovanligt förvirrad och tankspridd. Att vara tankspridd är ju en del av min personlighet men nu blir det så mycket värre.

Jag ska ge ett exempel.

I dag så kom jag hem och det första jag skulle göra var att byta om till andra, lite bekvämare kläder. Fast så kom jag på att först skulle jag skicka ett sms till en kompis och sedan avbeställa månadens bok från bokklubben eftersom att det var sista dagen för det. Posten låg ju på bänken så det var väl lika bra att kolla den på en gång. Sedan ringde Mattias och medan jag pratade med han så gick Alex på toa och hade nog lite för bråttom så det skedde en olycka. In i duschen med han och då kom på jag på att det nog var läge för att köra en tvättmaskin. Jag var ju förstås tvungen att torka kisset på golvet också.
Just det! Sms var det ja, och boken......
Sundbybergstidningen kanske jag ändå ska bläddra i lite snabbt så kan jag sedan kasta den i pappersinsamling.
Alex klar i duschen, måste hjälpa att torka så det inte blir så blött överallt.
Men jösses, matvarorna måste in i kylen.
Nu skriver jag sms...... Fast då ringde det igen, avsluta snabbt för nu ska jag skicka meddelandet så jag inte glömmer igen.
Klart, härligt.
Måste fixa middag, fram med traktörpanna, i gång med ugnen, skärbrädor, på med spisen, öppna tomatsåsen...
Nej fasiken det var ju boken som skulle avbeställas. Måste göra på en gång för annars får jag en bok jag inte vill ha. Var är datorn, logga in.... Fixat...
Nu fixa middag, lasagne gör man ju inte på ett fikarast direkt, bäst att sätta fart.

Fast just det...


Jag skulle ju byta kläder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar