fredag 21 augusti 2015

Sockerförbud

Semestern är slut och nya tider börjar vilket innebär att det är dags att stamma åt tyglarna.
Jag kör sockerförbud och har nu klarat två veckor utan sötsaker vilket är för mig ett rekord.
Det är inte lätt eftersom att man ständigt utsätts för frestelser. Känslan just nu är att jag när jag är i affären vill roffa åt mig precis allt som ser gott ut och trycka in i munnen. Faktum är att det nära på rinner i mungipan på mig bara jag skriver om det.
Mitt system går ut på att späka mig så mycket det går i veckorna för att kunna unna mig något gott på helgen men med vissa restriktioner, inga sötsaker.
Det går bra....... Jag lider förstås men jag överlever.
Idag har jag köpt gorgonzolaost och tänkte köra lite på kex med en dutt fikonmarmelad på.
I alla fall till dess att jag kom på att sannolikheten för att marmeladen är sockerfri är ganska liten, så den får jag nog skippa.
Jag är ju lite extra hård mot mig själv just nu för att kroppen ska fatta att den inte måste ha ett kraftigt sockerintag för att överleva.

Men ett glas bubbel får det ändå bli, där drar jag gränsen för späkningen när sommaren är så här trevlig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar