söndag 2 augusti 2015

Sista dagen

Ja men då sitter man här med jobbångest igen. Inte för att jag inte vill jobba, en del av mig välkomnar vardagen igen som alltid efter semestern, Men....
Det blir ångest vid övergången från semester till vardag. Dygnet ska vändas, matintaget skall ändras till något mer nyttiga alternativ. Det där roséglaset kommer att synas mer sällan vid middagsbordet och sötsaker skall bannlysas för ett bra tag framöver.

Min gissning är ju också att det är nu det fina vädret kommer.

Det är väl helt i sin ordning kan jag ändå tycka för resten av familjen har semester en vecka till. Om så är fallet så ska jag försöka dölja min bitterhet under de timmar jag sitter på kontoret.

Hur gör jag då för att dämpa min ångest över den kommande vardagen?

Förstås surfar jag på solresor inför vintern.


Då får jag också lite mer ångest över hur dyrt det är och måste fundera lite på om det är värt att åka. Men eftersom att jag inte är så förtjust i vintern och denna sommar varit rätt bristfällig i sitt väder så känns det ju lockande måste jag säga.

En annan sak jag gör denna sista lediga dag är förstås att kika på träningsalternativ. Nu är det ju dags att göra ett halvhjärtat försök. Stödmedlem är ju det jag oftast är men nu ska jag testa nytt ställe så får vi se hur det går denna gång.

Min väg är inte helt otippat den högra,
och allt som oftast slutar det efter No.



Så här ser man ut under det första och möjligen andra
passet innan träningsresan tar ett abrupt slut och man
drabbas av latmasken och alla ursäkter igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar