tisdag 11 augusti 2015

Ett förslag från lilla mig

Jag har inte badat jättemycket denna sommar, av naturliga skäl. Det har dock blivit några dopp. Mestadels inomhus. Jag ju som sagt tidigare också börjat simma lite i simhallen hemma och det finns något jag har noterat under samtliga av mina badbesök. Vi kan kalla det för en oundviklig spaning jag har gjort. Det är något som faktiskt oroar mig lite då jag nästan ser det som ett potentiellt hot mot mänskligheten. Det pratas väl lite då och då om att det föds för lite barn, det kommer inte att finnas några som betalar för oss andra när vi blir gamla osv. Jag tror att jag vet varför. Jag tror faktiskt att jag kan ha ramlat över lösningen utan att egentligen riktigt ha vetat om det.

SPEEDOS
En småbyxa för män
 
 
 
 
Denna lilla badbyxa måste väl ändå ha gjort sitt för samhället nu.
Tyvärr faller det sig allt som oftast att den man som använder speedos är den som absolut inte har kroppen för det. Så klart är det bra att alla har det badplagg som de vill ha på sig och att man känner sig bekväm i en så liten liten badbyxa är väl bra i och för sig men jag tycker nog ändå att vi kan ta vårt ansvar och kalla det för vad det är, En badkalsong. Jag vet att Speedos är ett märke och att det finns andra badbyxor av samma märke men jag tar mig friheten att använda Speedos som ett samlingsnamn för samtliga av de pyttesmå badbyxor som är gjorda för män med dåligt omdöme.
Inte allt för sällan är det ju också så att badbyxan närapå inte syns pga av magen som hänger över och då ser jag ingen anledning alls till att inte ta ett par badshorts istället.
 
Jag kan bara komma på två anledningar till att välja Speedos och det är följande:
1. Mannen i fråga vill visa alla på badinrättningen hur välhängd han är.
2. Mannen i fråga gillar inte att paketet så att säga hänger löst.
 
Om det är punkt 1 som är skälet föreslår jag följande lösning:
- SLUTA omedelbart med villfarelsen att någon skulle ha ett intresse av att se ditt kön avteckna sig mot en liten liten småbyxa. Inte går du väl runt i kalsonger på stan heller.
 
För punkt 2 föreslår jag att personen i fråga fortsätter med sina Speedos men FÖR BÖVELEN sätt ett par badshorts ovanpå.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar