torsdag 30 april 2015

Boost

Älskar att jag får dessa sms. Det ger mig en kick att lämna blod nästa gång också. Det blir en påminnelse om att det jag gör är viktigt. Klart att det är trist att det behövs men så fungerar det ju i världen. Vi blir sjuka, vi skadar oss och vi kan alla hamna i en situation där vi behöver blod. Om det händer mig eller någon mig närstående så vill jag att det ska finnas att tillgå.



Jag vill skicka en uppmaning till alla som kan att gå och lämna blod. För mig har det dessutom inneburet en stor personlig utveckling eftersom att jag lider av blodskräck och har svimmat av blotta synen av blod. För mig har det förr varit helt otänkbart att kliva in i en blodbuss men nu fixar jag det. Klart att jag tycker det är förenat med ett visst obehag men jag hanterar det.
Jag behöver inte ens hålla reda på själv när det är dags. Jag får ett mail och ett sms både en viss tid innan men även en påminnelse samma dag att blodbussen kommer till jobbet och då går jag ner och tappar ur lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar