söndag 8 mars 2015

Springfeeling....

Jo men visst, idag visade sig vädret från sin bästa sida. Det var sol och värme så pass att jag fick feeling och gav mig ut i spåret.
Jag var inte ensam, idag gick folket man ur huse för att njuta av grillning och vårväder. Varenda grillplats var fullsatt i skogen och röklukten följde mig hela vägen under mina 2,5 kilometers lufsande.


Det bildas små sjöar när isen smälter men då
byggs det en spång att balansera på.
Tyvärr tänkte inte personen i fråga till ordentligt.
Det hade varit att föredra att få spång hela vägen
men jag är inte den som är den, lite blöta skor
och ett grodhopp är väl inte hela världen en dag
som denna.

 
Faktum är att jag också tog mig runt i spåret med Batmanmärket lysande i rumpan. Tydligen så var löparbyxorna inte så tätsydda som man kan tro och ett gult Batmanmärke lyste alldeles utmärkt igenom. Men vad sjutton jag bjuder på det också. Det är ju ändå Internationella kvinnodagen och vad är då bättre än att löpa runt i skogen som Batgirl.
När jag röd i fejset kom hem igen så körde vi en left over lunch.
Taco, thai mat och lite annat. Pad Thai funkade utmärkt två dagar senare också (längre skulle jag nog inte våga äta även om det kanske funkar det med). Jag tycker verkligen att det är så gott och det roliga är att jag skulle inte ha testat det om jag inte fått det av misstag en gång. Jag beställde Satay men han hörde Pad Thai och jag märkte inte förrän jag kom hem och då orkade jag inte åka tillbaka så jag provade, och det var ju kanoners.

Efter lunch tog vi hand om vårbruket. Vi städade i ordning på altanen, åkte till tippen med julgranen som legat sedan jul och bringade lite mer ordning i förrådet. Jag åkte till Hornbach och köpte en soppkvast så vi kunde soppa bort lite grus också. Härliga vår.


Söndagar är baddag för Orkidéer hemma hos oss så de fick
samla sig i karet och stå med krukan i vatten hela långa dagen.
Nu har vi precis käkat middag och snart blir det lite efterrätt i form av söndagsfika innan det är dags att varva ner och förbereda för en ny vecka.
Låt oss hoppas att vi håller oss lite mer friska nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar