torsdag 5 mars 2015

Två sjuklingar

Vi klarade hela Vabruari men så fort det blev Mars så startar vi med en hel veckas sjukdomar.
Snacka om att bli blåst.
Alex har varit dunderförkyld hela veckan, Elias var också hemma i måndags efter kräkning i helgen.
Jag åkte på den där genomvidriga kräksjukan jag också. 
Den här gången när Elias för en gång skull inte kräktes i vår säng, inte ens i vårt hus eftersom att han var hos farmor och farfar när det hände.
Vi har inte torkat en kräksdroppe och den här gången åkte jag dit. En gång till kan jag säga att jag känner mig lurad. För en gång skull så har jag faktiskt inte känt mig så nervös för kräksjukan. 
Jag har till och med känt mig rätt säker på att klara mig. Så klart att det är då jag åker dit. 
Man får aldrig någonsin släppa garden.

Hur som helst så har jag och Alex gjort varandra sällskap i dag och eftersom att det var riktigt härligt väder idag på dan så gick vi ut en sväng.  Han är mycket bättre och jag mår inte dåligt längre, jag får bara inte vistas bland folk. Men lite frisk luft förtjänar man ju i alla fall.


Vi gungade lite i stora gungan.
(Jag trodde faktiskt Alex skulle somna där medan jag gungade han)

Ett parti schack..
Kanske inte ett helt parti men vi ställde ut pjäserna
och flyttade omkring dem lite i alla fall.

Klättra lite...

Och gräva lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar