torsdag 26 mars 2015

Beroenden

Det finns ju alla slags beroenden och något som kännetecknar ett beroende är just det att det är väldigt svårt att sluta. Om man ändå slutar med sitt beroende så mår man lite dåligt en period.
Väldigt enkelt beskrivet och självklart skiljer den perioden sig åt helt beroende på vad det är du har begär efter.
Här hemma jobbar vi just nu med att klara oss utan en bästa vän.
Alex har förlorat sin bästa vän i hela världen.

Hoppsan
Alex och Hoppsan har varit oskiljaktiga sedan den dag han fick honom från sin Gudmor Anna.


Han har alltid varit med när det är dags att sova.



Han är med på semestern...



När det är dags att se på TV....


Han har till och med varit med på födelsedagstårtan....


Alla som känner Alex vet att en del av honom består av Hoppsan och personalen på förskolan vet precis hur de får vår uppmärksamhet.



Han vet att Hoppsan är borta. Han är verkligen tapper men man märker hur mycket han saknar honom.
För jösse namn, jag saknar den lilla skabbiga kaninen. Det är en del av Alex och jag ville att han en dag skulle lägga han i från sig för att han inte behövde honom längre och då skulle vi lägga Hoppsan i en låda för minnen.

Det är ett mysterium hur han har kunnat försvinna men borta är han. Vi har letat och funderat och Bästa Johanna har vänt upp och ner på deras lägenhet i fall han skulle ha blivit kvar där men han är verkligen borta.

Det känns lite tomt och jag känner mig jättefånig som saknar ett gosedjur men det gör jag verkligen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar