fredag 30 januari 2015

Brandlarmet gick....

Och Elias fick springa ut i snön utan skor på fötterna.
Jag har ju sagt att han ska använda sina inneskor. Han gör inte det för han gillar inte dem.
Därefter har jag vid flertalet tillfällen påtalat att vi måste köpa nya inneskor då. Svaret är att han inte vill ha några. Nä hä tänker jag och placerar detta i hjärnkontorets förråd att ta fram vid lämpligt tillfälle, jag menar hur ofta måste de springa ut, så himla viktigt är det ju inte med inneskor. Nu anklagar jag mig själv och tänker att fasiken också, jag skulle stått på mig och tvingat ungen att ha inneskor.Stackarn hade frusit som sjutton och börjat gråta. Mammaskulden slår ner som en våt filt över axlarna om man försöker gå rakryggad men sjunker i hop lite av tyngden ändå.
Men kanske slipper jag tjata om inneskor framöver i alla fall, för nu hoppas jag att han kommer i håg detta.
Och att han inte blir förkyld.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar