lördag 15 februari 2014

Bragdguld

Jag får aldrig nog av dessa bilder. Vilket lopp, vilken bedrift, vilka brudar och framförallt, vilken jäkla furie hon är Charlotte Kalla. Min stegräknare registrerade 2 aktiva minuter och så rätt den hade. Jag hoppade, jag stakade, och som jag skrek. Barnen tittade på mig som att jag hade förlorat det lilla förstånd jag hade kvar. Vinnarskallen tog över till 100%.
Jag blev helt slut. Hjärtat pumpade nästan ur bröstet på mig och tårarna rann. Det var att jämföra med ett maxpulstest. Efteråt säger Elias - Mamma, alltså förlåt, men du grät. Jag är ju en känslomänniska ut i fingertoppen och detta gick rakt in i mitt hjärta. 25 minuter efter när Kalla gick ut på sista sträckan och jag kan erkänna att jag inte trodde hon skulle klara det, men det gjorde hon. Den bedriften går till historien. Sjukt bra av alla tjejer förstås, men Kalla är enorm.
Hatten av och ett stort grattis till hela Svenska skidlandslaget! I morgon bänkar vi oss klockan 11:00 och hejar fram grabbarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar