måndag 27 januari 2014

Pustar ut...

Det känns som att jag har städat i ett och ett halvt dygn ungefär. Dra bort 8 timmars sömn och 8 timmars jobb så blir det 20 timmar. Dra bort lite moms på det så är vi ganska nära sanningen.
I går städade jag förrådet i lägenheten och det tog sina timmar kan jag säga men nu är det ordning där. Så bra ordning som det kan vara i ett förråd i alla fall. Jag städade även vår Walk in Closet så nu är den så fin den kan vara för närvarande. Det finns hur mycket som helst att slänga ut bland mina kläder och det ska jag göra så snart det är möjligt, helst till helgen men jag får se om jag orkar. Jag är inne i en släng, släng, släng fas just nu. Vi har gått ut med så mycket sopor att jag skäms. En hel massa till vårt soprum och så en hel massa till bilen som ska till tippen. Vi har några kassar som ska till Stadsmissionen och så har jag minst en kasse med barnsaker som jag ska ta med till en kollega på jobbet. Var kommer alla grejer i från!!!

I dag jobbade jag som sagt men efter det så städade jag lite till för vi hade en mäklare på besök. Det är fortfarande länge kvar till försäljning men vi vill vara ut i god tid, bilda oss en uppfattning får lite tips och råd på hur vi bör göra när vi gör om i Elias rum. Ska väggen stylas a la häftigt barnrum eller ska vi gå på det neutralt vita. Neutralt vitt var svaret och det var väl det jag var inne på själv också. Känns mest säkert faktiskt. Jag var säker på att hon skulle dissa min röda vägg med rosa rosor som jag har i köket men det gjorde hon inte. Hon tyckte den var häftig och livade upp men jag kunde kanske tona ner de rosa tillbehören. Host, host jag förstår inte vad hon menar.
Jag har ju bara en hel del rosa i köket, en del ljus, kuddar, blommor i vardagsrummet och typ hela lilla toaletten. Det är väl inte sååå mycket...
Hon har definitivt en poäng och det är väl därför vi anlitar mäklare. Vi måste ha någon som talar om för oss det vi egentligen redan vet i bakhuvudet men inte släpper fram.
Så nu har vi lite mer fix framför oss med målning av vägg, färdigställa Elias rum, sätta upp lite lister, fixa minigarderoben i hallen osv. osv.

Men det blir en annan gång och en annan historia.
Nu soffa och några avsnitt Revenge. Där snackar vi interna problem och intriger.

På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar