söndag 12 januari 2014

Multifunktionellt vardagsrum

Det går att göra mycket i ett vardagsrum trots att det inte är så stort.
Vårt förvandlades i dag på eftermiddagen till Spelhall, bio och Fitnesscenter.
Elias satt på fotpallen framför soffan och spelade tv-spel, Alex satt i soffan och kollade på Ipaden medan jag stod bakom soffan och körde ett Bodycombat pass.

Det är nu det börjar, eller det började förra veckan med ett pass Body Pump egentligen fast nu börjar hemmaträningen. En kvart om dagen it is. Idag blev det mer än en kvart, kanske 35 minuter ungefär men det är ju bara en bra bonus.

Tänk om jag faktiskt kan lyckas hålla motivationen uppe nu i mer än tre veckor, det skulle ju faktiskt vara riktigt jäkla nice. Bloggen får bli min träningsdagbok.
Här ska jag skriva vad jag göra varje dag. Eller vad jag inte gör och gör jag inget så ska ursäkten vara riktigt vattentät. Det är ju inte så lätt att komma undan en kvart om dagen faktiskt. Det finns inte allt för många ursäkter som håller då.
Jag är ju lat in i märgen och kommer förmodligen försöka att hitta på alla möjliga ursäkter men skam den som ger sig. Någon gång vill jag ju få känna känslan att jag måste träna till varje pris, den där känslan som gör att man går upp en timme tidigare på morgonen eller ger sig ut och springer på midsommardagen, tar med sig joggingskorna på semestern. Hittills har den aldrig lyckats att infinna sig hos mig men någon gång ska ju vara den första.

Go Go Gooooooooooooooooo!
2014 året då allt tightar till sig, musklerna jag inte trodde fanns visar sig och konditionen toppas!!!

Okej, lite sektvarning på den men fasiken nu kör jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar