söndag 5 januari 2014

Inte mycket har förändrats...

Just precis idag kom jag på hur mycket jag saknar bloggen och bestämde mig att nu är det dags att ta upp detta igen. Jag ser ju att det är nästan ett år sedan jag skrev ett inlägg senast och samtidigt konstaterar jag att där har ju inte mycket förändrats, det är fortfarande jobbigt att komma på maträtter, äta nyttigt och framförallt att få barnen att äta. Nu har vi varit lediga i 2,5 vecka och det har varit jul så nu är det värre än någonsin.
Men, det är också nytt år och nya möjligheter. Nu jäklar ska det bli åka av. Nu ska jag komma i gång med träningen och därför har jag sagt upp mitt träningskort.
Är sjukt trött på att vara stödmedlem. Jag har alla möjligheter att träna både på jobbet och att ge mig ut i löparspåret så varför ska jag betala varje månad. Jag har kommit på att jag kan betala engångsavgift för de gånger jag vill gå på ett pass och förmodligen ändå komma billigare undan än jag har gjort hittills. Det enda mitt gymkort har tillfört mig är Ågren för att jag aldrig utnyttjar det.

Julen då vad kan jag säga om den. Det har varit full fart och ingen fart om vartannat. Vi har helt vänt på dygnet så hur vi ska lyckas få rätsida på det innan barnen ska vara tillbaka på dagis i övermorgon är en gåta jag ännu inte har lyckats lösa. Men det ordnar sig nog det med.

Det sägs att det ska komma snö till helgen. Jag protesterar våldsamt inombords. Jag säger precis som alla andra att det är så trist när vädret är så här grått men inombords jublar jag över att jag kan gå ut utan att behöva pälsa på mig som en galning. Jag behöver inte skotta snö på parkeringen och jag halkar inte när jag går ner för backen till jobbet.
Visst är det synd om barnen som inte kan åka pulka, men i ärlighetens namn så kan de ju cykla istället. Det säger jag inte högt dock, bara här för annars får ju alla veta vilken egoistisk mamma jag är.

Jag har varit förkyld hela ledigheten men det bjuder jag så gärna på. Jag har ju faktiskt haft en helt godkänd anledning att inte träna så varför gnälla.

Nu ska jag gå och plocka lite av allt som ligger där det inte ska ligga. Det har jag faktiskt inte gjort på några timmar nu så det känns som att det är på tiden. Sedan ska jag nog äta lite mer för jag har inte käkat något godis på säkert två timmar så det är också verkligen på tiden.
Än är inte jullovet slut och jag ska se om jag kan lägga på mig ytterligare lite extra vikt så jag verkligen har en utmaning och något att jobba på när vardagen gör entré igen. Allt annat är ju bara mesigt.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar