måndag 11 februari 2013

Kolsvarta känslor

Vintern och rådande klimat, baciller och sjukdomar.
Jag hyser sådant agg mot vädret så det är inte klokt. Borde vi nordbor inte vara bättre rustade för sådan klimat som vi har.
Båda barnen är hemma och jag känner också av i halsen.
E har redan fått penicillin och jag tror även att A har Streptokocker, och så även jag då möjligen.
Vi har ju haft det ett antal gånger här hemma så jag börjar känna mig självutbildad i ämnet och kan känna igen symtomen rätt bra.
Men tyvärr så blir även läkare sjuka, hur nu det är möjligt jag trodde liksom att de var immuna mot allt.
Det går inte att få någon tid på Vårdcentralen.

Det här är så tröstlöst, blir det någonsin bättre?

A kommer springade med termometern en gång i kvarten, vrider på huvudet och säger "orat", "orat". Han tror att det tillhör de dagliga rutinerna numer.

Vi blir sällan rejält sjuka, bara så där småkrassliga så det stör och aldrig går över.
Förra året hade jag influensan iof och det var ju ruggigt jobbigt förstås då var jag rejält sjuk fast det gick heller aldrig över så där har vi en gemensam nämnare.

Jag är riktigt bitter just nu och tycker att vintern kan hålla sig härifrån. Närmare bestämt i Dalarna och uppåt...........
Vi ska nämligen åka skidor om några veckor ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar