fredag 12 oktober 2012

Att det ska vara så jävla svårt....

Det här kommer att vara ett bitterinlägg utan dess like men jag är så förbannat less nu.
Jepp det kommer att innehålla en hel del svordomar också så den som inte gillar fula ord bör sluta läsa pronto.

Det är fredag och här är noll känsla av fredagsmys. Får jag se ett endaste inlägg om fredagsmys på fejjan kommer jag att gå bananas. Nä det kommer jag förstås inte men jag kommer låtsas att jag gör det. Jag kommer att gå bananas i mina tankar och hitta på ett inlägg som är omysigt att FB tror att det blivit attackerat av virus och stänga ner sig med omedelbar verkan.

Det är bara så jävla oglamouröst ibland. Jag har ju varit sjuk av min magkatarr vilket har gjort att jag hängt över toastolen halva nätterna och vridit mig i plågor. I måndags kväll körde A en av sina kvastar igen och detta hemma hos grannen till råga på allt. Stackarn har något knas med sin mage och nu måste vi försöka utreda det. E har haft ordentligt magont från i onsdags så idag blev det några timmar på akuten. Förstoppning är hans diagnos och då tänkte jag att det är väl bra med lite katrinplommonpure vilket jag tvingade i han. Efter fjärde skeden säger jag glatt.
- Lyssna, nu rör det sig i din mage. Så bra!
Nog fan rörde det sig allt, han spydde som en galning.
Det var väl kanske bra för hans mage men det är så jobbigt. Han har ont och vill inte äta ett smack. På akuten hörde jag han skrika ända ut i väntrummet när jag hade gått dit en sväng med A.
Fick stålsätta mig för att inte springa in som en galning, vilket förmodligen inte hade hjälpt situationen ett dugg. Jag önskar att han vill äta lite Päron eller något annat som får fart på magen men inte ett dugg äter han.

Så fredagsmysigt är det knappast här hemma. Middagsplanerna känns helt omotiverade nu. Inte så kul att laga mat och sedan sätta sig för att äta en god middag när man när som helst kan behöva springa upp för att E mår dåligt.

Jag hatar magont, magen är det värsta som finns att ha problem med. Jo det finns nog säkert en hel del andra saker som är värre jag vet. Men just nu är magar den här familjens största problem och det innan den där jävla galna kräksjukan ens har börjat härja.
Vi har så få helger tillsammans den här hösten pga. M:s alla resor och få dem förstörda av sjukdomar gör mig en smula ledsen faktiskt.


Jag vill bara ha lite jävla lugn och ro, ska det vara för mycket begärt!!!






Förlåt, förlåt för surt inlägg jag ska bli snällare nästa gång.
Tror jag.........


1 kommentar:

  1. <3<3<3 Vet inte vad jag ska säga som tröst... Tänker på er varje fall! Fredagsmyser inte heller, jag börjar snart HATA fredagar eftersom min "lilla baby" börjat bli väldigt intresserad av att gå på olika fester just den dagen! Mamma Mangs sitter då käpprakt i soffan och undrar varför han inte svarar på mina "koll-sms" var femte minut...
    //Faster Aster

    SvaraRadera