tisdag 11 september 2012

Så dålig jag är..

Jag sitter framför datorn medan E tittar på TV och A leker.
Åtminstone tror jag att han leker, det hörs inget.
Jag borde veta bättre än att tro att allt är frid och fröjd för att det är tyst.
Detta eftersom att det i princip ALDRIG är bra när det är tyst.
Det är bara så avslappnande att få låtsas någon gång att han sitter och tittar i en bok istället för att klättra på fönsterbrädan. Eller att han leker med sitt garage istället för att slänga saker i toaletten.
En dröm vore ju att han satt i soffan och tittade på tv istället för att krypa runt på köksbordet och hälla ut eventuella mjölkrester som råkat bli kvar i ett glas efter middagen.

Nu kom han precis gående här och efter kommer en oangenäm doft.
Det är så jobbigt när inte M är hemma för då kan jag inte låtsas som att min täppta näsa gör att jag absolut inte känt någon bajsdoft och det är därför han får byta blöja hela tiden.
Om M kör samma taktik så säger jag bara åt A att gå till pappa och säga bajs så måste han byta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar