söndag 2 september 2012

Leklandshitler är i farten igen

Vi var på Lekhuset i Bromma en sväng i eftermiddags.
Jag såg framför mig en soft stund där våra barn är de enda som leker där eftersom att ingen normal funtad människa åker till ett lekland en söndageftermiddag när det är fint väder efter två dygn med ihållande regn.
Än en gång har jag fått bevis för att jag inte besitter några som helst klärvoajanta egenskaper alls.
Jag gick in först för att kolla läget och såg att det var mycket folk, men inte för mycket.
L-U-R-A-D igen.....
Det var ju minst två födelsedagskalas som pågick i det dolda. Bakom lyckta dörrar befann sig en hel hord med sockerhöga kids som anföll så fort vi hade svipat kortet i maskinen och våra barn gett sig in i lekens hårda värld.
45 minuter stod vi ut och jag tycker synd om E som visar hänsyn i alla situationer.
Han väntar tålmodigt på att barnen ska sluta klättra i rutschkanan så han kan åka. Han väntar lugnt på att killen som slagit rot precis nedanför ingång till bollhavet ska flytta på sig så att han kan hoppa ner medan en klase andra vildbasar klättrar på hans rygg.
Nu menar jag inte på något sätt att han är unik bara för att han inte beter sig som ett monster på en allmän lekplats, inte alls, det brukar vara ganska fredligt i lekparken efter dagis så det finns förmodligen fler barn som uppför sig bra än tvärtom.
Men av någon konstig anledning så verkar många tro att så fort man checkat in på ett lekland så är det bara att glömma bort barnen en timme eller två, sippa på en latte, tjabba med väninnan och kolla vad som hänt på fejjan.

Nu vet jag vad ni tänker, A men kom igen morsan, sluta vara så bajsnödig, barn är ju barn.

Jag håller med till 100% och kan vi bara enas om några små regler så kommer kanske jag också stå ut med att ta mina avkommor till de där inrättningarna några fler gånger.
(Det blir definitivt en gång till för vi kommer nog att ha E´s kalas där nästa gång, jäkligt bra affärsidé det där)

1. En rutschkana åker man nedför inte klättrar uppför.
2. En Hello Kitty glass där pinnen är en visselpipa som verkar vara avsedd för plågsamma      djurförsök köper man inte. Det borde för övrigt vara straffbart att både tillverka och sälja en sådan glass.
3. Om ditt barn inte överlever utan en slush så respektera åtminstone reglerna och se till att barnet inte sörplar i sig den i studsmattan.
4. Sist men inte minst, det är inte det minsta gulligt att vara uppkäftig när man bara är tre äpplen hög.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar