onsdag 19 september 2012

Education

Jag vet att jag har nämnt det förut men det gick säkert förbi eftersom att jag mest tjatade om det där sabla loppet. Mitt liv kan delas in i före och efter Halv Marathon känns det som. Och som tur är har vi förflyttat oss till efter i skrivandets stund.
Hur som helst så har jag ju börjat utbilda mig en smula, inget allvarligt alls utan bara en liten kurs på distans men den tar ju ändå lite av min kvällstid i anspråk och därför blir bloggen kanske lite lidande framöver. Jag säger kanske för man vet aldrig hur det blir. Men ni vet att jag alltid kommer tillbaka.
Nu kommer jag säkert få massa inspiration och vilja skriva massor och bara därför kommer att publicera flera inlägg om dagen och så blir detta lilla meddelande bara töntigt och fel.

Det kanske tar lite tid för mig så här i början också för att jag inte har pluggat det allra minsta på en förfärligt massa år och vet knappt hur man tar till sig information som är skapad i utbildningssyfte.
Jag har ju berättat om att jag kan vara en smula prestationsbenägen ibland och ni kan ju tänka er att det blir lite jobbigt för mig när jag får en uppgift som säger att jag ska skriva en text, inte arbeta med den utan bara skriva och det ska ta typ 20 minuter.
Äsch men lägg av säger lilla jaget då. Lilla jaget klarar inte alls att släppa i väg uppgiften utan att ha granskat, omarbetat, ändrat, granskat och ändrat lite till och det tar mer än 20 minuter.
Själva poängen med att lära sig saker är att inte göra det rätt från början för då kan man redan och behöver inte lära sig. Lilla jaget fattar inte det där, lilla jaget vill göra rätt på en gång, lilla jaget gillar inte att göra fel och lilla jaget köper inte alls när någon säger att det finns inget rätt eller fel.
Klart det gör säger lilla jaget, det där är bara ett påhitt för att alla ska känna sig duktiga fast de inte är det, jag vet att du bara är ute efter att sätta dit mig nu.

Ni fattar va att det inte är så lätt med lilla jaget. Lilla jaget kan vara sjukt störigt ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar