onsdag 22 augusti 2012

I morgon gäller det

I morgon är det dags att leverera på riktigt.
Än en gång har jag halkat in på ett bananskal i M:s lag i Bellmanstafetten.
Av någon konstig anledning så lyckas alltid hans jobb anmäla sig men lyckas aldrig med att ha ett fullt lag.
Men inte gör det mig något, jag ställer upp och springer med en rasande fart i den blåa tröja som tilldelades mig redan förra året.
Det jobbiga nu är att det betyder något att lyckas, att förbättra mig och det ganska mycket också.
Jag har ju sprungit en hel del mer i år än förra året, ja än någonsin förut egentligen och då ställer man ju högre krav på sig själv.
Som alltid, det går ju inte bara att göra något för att det är kul, H-E-L-T utan krav på prestation. NÄPP! Icke sa nicke, inte en chans om man är en tävlingsmänniska som jag.
Tyvärr har jag ju lite halvtaskigt självförtroende så medan ena jag peppar mig själv för att prestera bra så bryter andra jag ner mig själv med tankar att det kommer gå åt pipsvängen.
Det är ju lite dumt förstås och det talar den tredje jag om för mig mest hela tiden men ingen av mig lyssnar förstås på det.
Visst är det jobbigt när man vet att man har rätt men ändå inte lyssnar på sig själv.

Nåja, önska mig lycka till!

God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar