tisdag 7 augusti 2012

Boktips


Jag vet att jag förmodligen är den enda som inte har läst Camilla Läckbergs serie om Patrik Hedström och Erica Falck men om det mot all förmodan finns någon mer som jag därute så läs för sjutton, läs.....

Jag är helt såld. Har snart läst ut femte boken och börjar så smått få ångest för att det då bara finns 3 kvar.

Böckerna är i ärlighetens namn ganska grymma på något sätt. Det vävs in saker i historien som vi helst inte vill kännas vid om vi slipper. Men det är så världen ser ut och det är en del av det som gör böckerna verklighetstrogna. Dessutom skriver Camilla Läckberg på ett sätt som inte är så förutsebart och det gillar jag. Det är trist om man redan efter fyra kapitel vet vem mördaren är.
Hon har ett sätt att skriva som göra att man inte kan lägga boken i från sig om man inte är absolut tvungen.
Jag har äntligen fått tillbaka den del av mig som slukade böcker i rasande fart, tack Camilla Läckberg för det.


Böckerna

1. Isprinsessan
2. Predikanten
3. Stenhuggaren
4. Olycksfågeln
5. Tyskungen
6. Sjöjungfrun
7. Fyrvaktaren
8. Änglamakerskan

Alla finns i pocket utom änglamakerskan men den kommer i pocket inom kort, närmare bestämt 29 augusti enligt Läckbergs hemsida.



1 kommentar:

  1. jag har faktiskt inte heller läst dem, men ska gå in och beställa dem NU! Hade oxå "glömt" min läslust någonstans men hittade den nu på semestern :)
    //FasterAster

    SvaraRadera