söndag 19 augusti 2012

Barnfri helg..... eller något åt det hållet åtminstone.

Barnen har varit hos farmor och farfar lördag till söndag.
Vad gör då vi kan man undra, festar loss på stureplan?, käkar romantisk middag på tu man hand på gondolen?, checkar in på spahotell och glider runt i en superskön badrock i 24 timmar.

Nej, nej vi började med en joggingtur på 1,7 mil, därefter städade vi barnens garderober och plockande bort sådant som var urväxt.
Middag på tu man hand blev det, i alla fall om man bortser från alla andra som käkade på Kista Foodcourt.
Vi körde ett shoppingrace utan dess like och höstekiperade barnen från topp till tå.
Vi till och med köpte vinteroverallerna, så jäkla sjukt att köpa vinteroveraller innan augusti ens är slut.

M sa att vi borde kolla på det och jag skrattade rått och hånade han som trodde att vi skulle hitta overaller redan. Jag fick äta upp mina ord ska ni veta och nu är vinterstassen handlad.

Han passar in i inredningen eller hur?!


I dag blev det lite mer mamma - och pappalyx.
Brunch på Clarion Sign

Det var jättegott men vi är lite brunchovana och det är lite för mycket småbarnsföräldrar över oss så vi åt lite för fort. Stressen att äta sitter djupt rotad. Det är som att så fort vi äter en måltid tillsammans så blir vi knäpptysta och kastar i oss maten. Det kan ju beror på att i de flesta fall, ja nästan alla fall där vi äter tillsammans så har vi en huligan med oss och då är det lika bra att vara snabb.

Brunchen var jättetrevlig och det fanns mycket gott. Dessertbordet var helt i min smak, kolla in.

Mini cupcake, Keylime pie, en chokladtårta to die for
och mycket, mycket mer.
Det fanns självklart våfflor, blåbärsplättar och french toast. Det fanns smothie, miniburgare, bacon and scrambled egg, ceasarsallad, färskpressad juice, supergoda marinerade melonbitar, ostar och...
ja hur mycket som helst kändes det som.
Jag har aldrig käkat brunch ute förut faktiskt så jag har inget att jämföra med men jag blev mätt och belåten så jag tyckte att det var kanon.

Efteråt behövde vi en promenad så då gick vi till Gallerian och köpte lite presenter till barnen.
Vi hade ju trots allt varit utan dem i 30 timmar.

Wiihaa!
En liten kana till Sprallan och en sparkis till E.


Ja ja, det är något fel på oss jag vet fast det finns lite baktanke bakom också.
Tanken är att E ska åka på sparkisen hem från dagis så går det lite fortare. Vi kanske inte behöver stanna vid precis varenda liten sten och tuva eller peta på varenda staketpinne vi går förbi.
Tanken med Sprallans kana är att han kanske kan hålla sig till att klättra på den istället för på varenda möbel vi har här hemma, fast det lär nog stanna vid ett önsketänkande.


Barnen hade haft det toppen med bad och lek i massor.
Fast Sprallan betedde sig som att vi inte hade setts på flera veckor när vi kom.
Han kramades länge, länge, först M och sedan mig.
Därefter lämnade han inte vår sida för säkerhets skull.

Mys med pappa.
Hemma hade vi lite klädprovning och Sprallan älskade sin nya jumpsuite.
E har en likadan men han var inte lika förtjust i sin. Däremot Buzz - tischan, den gjorde succé och det gjorde även de nya jeansen.

Jag älskar min nya overall

Who is Buzz Lightyear now!

Vi har alltså haft ett barnfritt dygn med näst intill 100 % fokus på barnen.
Det har varit så bra, det är en befrielse att ha garderoberna fixade. Det har hängt över oss hur länge som helst. Att vi, en vecka efter semestern köpt vinterkläder är nästan skrattretande. Det trodde jag A-L-D-R-I-G skulle kunna hända, men det känns skönt. Även om jag står fast vid att det är helt absurt att det finns overaller i affärerna redan nu.

Nu är det ny jobbvecka och jag ser redan fram emot nästa helg för då blir det utgång med tjejerna, Woop, Woop!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar