tisdag 17 juli 2012

Jag har andra kläder...

Insåg att jag har samma kläder på båda bilderna jag har lagt upp sista tiden.
Det blir lite så när man inte bloggar så som man borde.

Det är väl oundvikligt att det blir lite bloggsemester under semestern eftersom att det går i ett hela tiden.
Tillochmed under lugna stunder hemma går det i ett när man har två vildbasar som röjer.
De leker ganska bra just nu vilket innebär kaos för oss. Det är bra att de har kul i hop men mindre bra att det innebär fara för hela inredningen i vårt hem. Sprallan har dessutom fått dille på att stå vid diskhon så han släpar fram stolar och klättrar upp och hänger och pillrar och blaskar och you name it vad han tar sig för.
Känns oerhört opålitligt måste jag säga. Jag litar inte på att han har koll på vart han sätter fötterna. Han kan lika gärna ta ett kliv rakt ut i tomma intet för att det inte råkade finnas en bit stol precis där han skulle sätta foten just då. Är man i parken så klättras det på stegar och allt vad det är. Han har lite svårt att köpa att han inte är 4 år som E.

Jag är som sagt var tillbaka på jobbet igen för lite gästspel denna vecka.
Känns helt okej nu när jag är här men har inte känts så bra under de två veckor jag har varit ledig.
Det har hängt över mig och jag har känt mig lite stressad. Absolut inte över arbetsbördan för detta är möjligen den lugnaste veckan man kan jobba (peppar. peppar ta i trä)  på hela året. Vilket gör att man kan får lite undanrensat som annars alltid prioriteras bort, så det är ju bra men sammanhängande semester är absolut det som funkar bäst för mig och säkerligen många andra också. Det känns lite som min riktiga semester börjar nästa vecka och det ser jag fram emot.

Nu ska jag fixa lite saker och snart är det lunch, den här dagen går nog den också.


Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar