måndag 2 juli 2012

En flygande start på dagen.......

Sprallan väckte oss i vanlig ordning. Jag har ännu inte hittat inställningsfuntionerna på den där väckarklockan. Den både ringer för tidigt och saknar snoozefunktionalitet. M som skulle jobba gjorde sig i ordning, jag passade på att duscha för det vågar jag mig inte på när det innebär att Sprallan får härja fritt i några minuter. Det hinner hända alldeles för mycket på den tiden. När M i princip var på väg ut genom dörren, strax efter halv åtta, plingar det på dörren. Vi tittar på varandra och undrar vem som ringer på för att i exakt samma ögonblick spärra upp ögonen när det går upp för oss. Vilka är de enda som ringer på dörren tidigt på morgonen? Jomenvisst! Hantverkare förstås. Det skulle ju komma golvläggare idag och lägga om E's golv och det hade vi glömt bort. Det hör till saken att rummet var ett enda stort kaos. Det var tänkt att jag skulle landa där idag på min städturne jag kör nu. Jag hade bara inte tänkt att jag skulle tömma precis H-E-L-A rummet och inte att jag skulle göra det på 10 minuter heller. Jäklar vilken fart det blev på oss och vad belamrat Sprallans rum blev, och balkongen, och vardagsrummet. Men allt är i ordning nu, rummet är nystädat, jag har rensat leksaker och krafs OCH det är ett sprilliuttans nytt golv. Slutet gott, allting gott. Förresten så var jag ute och sprang i kväll. 12 km. Woop Woop!! Jag kände bara för att säga det ;-). Sussa söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar