söndag 17 juni 2012

Vad har hänt sedan sist?!

Vi var och hämtade M på Bromma flygplats i fredags. Flyget var försenat och ankomsttiden ändrades så ofta att jag för ett ögonblick trodde att det var SJ som tagit över även flygtrafiken.
Det gjorde inte så mycket eftersom att vi stod utanför och tittade på flygplan som startade och landade. Det uppskattdes av E enormt mycket medan A kanske inte brydde sig lika mycket men var rätt nöjd med att sitta och chilla i vagnen.

Det var två killar som var oerhört glada när de fick träffa pappa igen. E släppte inte M med blicken resten av den kvällen.

Lördagen började med en löptur, vid lunchtid förvisso men det hände inte mycket innan.
Jag sprang 5 kilometer på ordentligt förbättrad tid och sedan gick jag vilse så att jag powerwalkade och småjoggade i 4 km till, bra där Anna!

I går skulle vi varit på 40-års fest utan barn. Den valde vi att ställa in eftersom att M varit borta. Det kändes helt enkelt inte rätt att lämna bort barnen när de längtat så hela veckan. Väldigt trist för jag hade sett fram emot att fira en kär gammal vän och partaja lite men jag är ändå nöjd med vårt beslut. Det kändes helt rätt med familjetid.

Vi tog en svängom till

Där shoppade vi lite. Bl.a. Kläder till mig vilket uppskattas mycket av undertecknad. För en gång skull hittade jag några plagg även att barnen var med. Jag brukar bli så stressad då och inte hitta ett smack. Jag drog dock gränsen vid att prova. Jag tog risken att behöva åka tillbaka, vilket jag inte behöver så det visade sig vara ett rätt fattat beslut.

Vi gick och fikade på café Garden som gissningsvis endast överlever för att det är så himla trevlig miljö. Det känns lite som att sitta i en trädgård. I övrigt är det svindyrt, iof ingen skillnad mot övriga caféer men pröjsar jag 30 spänn för en kaka ska den inte vara torr. Och jag kan säga att muffinsen från McD är hälften så dyr men trippelt så god.

Nu är det söndag, klockan är 08:00. Jag har varit uppe i en timme och 45 minuter med familjens minsting. Det regnar småspik utanför och jag funderar på vad vi ska hitta på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar