lördag 2 juni 2012

Anna & Munken

Ni vet ju att jag viktväktar. Räknar point som att livet hänger på det.
Idag var vi på FRA dagen och där serverades en herrejössesgod smörgås som jag slukade i ett nafs men som i sin tur slukade en hel del point. Men det var värt det, absolut. Dock var det så att det serverades färska rykande munkar. Ni vet sådana där med socker som man kan köpa på tivoli. Jag känner doften nu bara jag tänker på det.

Sådana här menar jag för er som inte har koll på munkeriet.



Det var en man som stod där och tillverkade och tillverkade och det doftade så gott, så gott. De man köper i affären är goda men dessa var ju i en klass för sig själva förstod jag. De var ju bokstavligen rykande färska. Men det var ju inte att tänka på, inte nog med att jag måste vara försiktig med pointen så är det första veckan och jag håller på att sockeravtända. Det är liksom en stor del av vitsen, att jag ska klara av och stå emot sådana frestelser.
Jag kan säga att det gick åt all min energi att stå emot och minst lika mycket energi att stå emot att ge M en stor fet smäll när han kommer glidandes med en munk mellan gaddarna.

Faktum är att jag fortfarande tycker synd om mig själv för att jag inte fick smaka en. Jag lovar att skulle det komma en gubbe med munkmaskin gående på min gata nu skulle jag springa ner och käka TVÅ!!
Det är bland det bästa jag vet.
Känner mig väldigt stolt över mig själv men det stillar knappast mitt munkbegär.

Kände bara att jag var tvungen att dela med mig av min traumatiska händelse idag och söka lite sympatier via webben.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar