lördag 19 maj 2012

Samlar krafter..

Barnen har lagt sig (peppar, peppar låt dem sova och inte vakna nu bara för att jag har den dåliga smaken att uttrycka min sanna glädje över det fenomen att det är tyst här hemma).
Jag samlar krafter för att ta mig ann det kaos som vårt hem utgör just nu.
Hela och då menar jag H-E-L-A köket är belamrat med disk. Det är ingen som helst idé att öppna diskmaskinen så länge A är i närheten, det är ingen idé att öppna diskmaskinen så länge A är vaken kan jag säga, oavsett var han är för när du öppnar maskinen så är han DÄR.
Bra iof om han råkar vara försvunnen för då lär han garanterat komma fram.

Btw så sover inte A, var precis inne och stoppade tillbaka Hoppsan som han i ren protest kastat ut från sängen. Han har aldrig hört talas om uttrycket "att bita sig själv i svansen", den enda som lider är han själv. Ja och så jag då förstås som får höra han grina så jag självklart går in och stoppar tillbaka Hoppsan till han i sängen så jag antar att det i alla fall är han som drar det längsta strået i slutändan.

Här kommer en liten bildserie med teckenspråk och jag tar inte ansvar för att det är helt korrekt men jag har fått lära mig det så här i alla fall.

Jävla

Kanin

Jävel
Vi måste försöka prägla A på något annat än den där kaninen.
Den är överallt, den måste vara med helt tiden, den är jämt smutsig och det är ett sabla sjå så fort den ska tvättas och gud förbjude att den försvinner. Det är som en tickande bomb.

A kan ju vara helt cool med den för han vet ju att lika beroende han är av den, lika beroende är vi av vad den gör så vi håller koll på den.
Han blir alltid lugn när Hoppsan finns där.

Nåja, nu ska jag gå ut och ta tag i röran. Att sitta här är ju bara att skjuta upp det oundvikliga, ingen annan lär ju göra det åt mig. Jo M visserligen men det är så jäkla kaosartat nu att det krävs två för att bringa ordning.

Jag kan helt klart se en fördel med att A blir lite äldre även om han är charmigare än charmigast just nu. Förutom när han klättrar, vilket han gör mest hela tiden men ändå.

En sak till förresten. M och E var och handlade förut och när de kom hem hade de med sin två blommor som skulle vara på balkongen. E hade valt och han sa " Jag ville köpa de här blommorna till dig mamma för att jag älskar dig" Awwww!! Dessutom hade han sagt så här till kassörskan när han ställde blommorna på bandet " Hej! De här blommorna har jag köpt till min mamma" varpå hon också smälte sa M.
Jag ska försöka minnas det här när jag fajtas med den värsta fyraårstrotsen.

Jo just det, ännu en sak hände idag. Jag köpte en munkmaskin. En munkmaskin!! Vem behöver en munkmaskin?! Inte jag och ändå har jag en, det är helt stört.
Jag ska göra minimunkar till A´s kalas på lördag har jag tänkt.



2 kommentarer:

  1. Du menar E´s kalas va? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att jag menar E´s kalas :-). Blandar ju ihop dem i meningar till höger och vänster så varför inte här :-).

      Radera