tisdag 29 maj 2012

Points

Jag har gjort det, jag har anmält mig till Vikt väktarna via webben och nu räknar jag poäng.
En dag har jag kört och den dagen slutade med att jag hade 3 points kvar, vilket inte heller är helt bra tror jag. Det är bara det att jag vakar över mina poäng som en hök, jag vill inte sitta där på kvällskvisten och vråla av hunger och inte få äta en endaste liten smula.
Frukost äter jag ändå aldrig så där har jag bara ändrat vanan till att nu dricka en kopp kaffe, äta en banan och ett äpple. Bättre än inget och noll points, tummen upp för det.

I går åt jag rimmad oxbringa och grönsaker. Hör på den liksom, rimamd oxbringa hade jag aldrig svalt en enda tugga av om det inte vore för det här. Det gav lite points och då fick det bli så helt enkelt.
Det visade sig vara helt okej så det blev ju inte så dumt i slutändan i alla fall.

Jag har länge tänkt på viktväktarna eftersom att jag inte är något fan av andra typer av dieter.
Här kan du äta allt men du måste äta mindre och vissa grejer äter du inte eftersom att det slukar i princip hela poängransonen och det är ganska dumt.
På köpet lär man sig en del också, vilken mat som har hög mättnadsfaktor exempelvis. Banan har noll point och hög mättnadsfaktor vilket är bra. Ägg har 2 point och hög mättnadsfaktor. Sallad har noll point men ingen hög mättnadsfaktor. Kaffe är noll vilket är super, men latten ska man låta bli för den slukar 5 points.

Undra hur många points den här killen fick i sig. Så jävla sjukt på alla sätt och vis....
http://www.dn.se/nyheter/varlden/naken-man-at-pa-en-annan-mans-ansikte--skots


Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar