torsdag 31 maj 2012

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

http://www.dn.se/nyheter/politik/regeringen-beredd-omprova-vab-intyg

Jag som nästan hade annonsen färdigskriven för en assistent, nu lägger jag den på is ett tag och inväntar ett svar i den här frågan.
Vi har haft så mycket vab detta år att vi måste dokumentera i excel för att få i hop det.
Förra veckan lämnade vi papper på fel barn på fel avdelning och förvirring uppstod.

I bilen uppstår följande konversation.
M: Det står ju A på papprena från FK.
Jag: Jaha!
M: Men det var väl E som var sjuk.
Jag: Ja men var inte A hemma också.
M: Var båda hemma, olika dagar??
Jag: *en smula uppgiven med en lätt hysterisk ton i rösten* Jag vet inte, jag har ingen koll, jag måste kolla hemma på almanackan.

Så här i efterhand kan jag berätta att det var A som var hemma och sjuk, bara A.

Ni fattar att jag välkomnar ett sådant här förslag va?!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar