lördag 5 maj 2012

Den här dagen

Har bjudit på presentshopping i Kista Centrum.



Sprallan fick testa en cykelhjälm och jag fick stålsätta mig för att inte köpa den trots att han redan har en.
Det måste vara olagligt att vara så söt. M tycker nog inte att en nyckelpige hjälm är lika attraktiv så det var väl lika bra att den fick vara kvar i affären.

Jag hoppade in och klippte mig. Det var inte hon som brukar klippa mig som klippte och jag blev väl hyfsat nöjd men hon kunde kanske vara lite mer pedagogisk. Jag tänkte klippa lugg men hon sa bara, nej du kommer bara att ångra dig när det blir sommar och varmt och så var det inget mer med det. Hon har ju rätt men ändå.
Under klippningen kom det in en tjej som kanske inte var den som blev balens drottning om jag säger så. Hon frågade om de gjorde slingor och vad det kostade. Frisören sa bara, du kan inte göra slingor, ditt hår är bränt, end of story och den stackars tjejen lommade ut med svansen mellan benen. Än en gång hade hon rätt, tjejens hår såg helt förskräckligt ut, det såg tillochmed jag. Men lite mer pedagogiskt framförande hade kanske varit på sin plats.

Efter lite lunch drog vi till Mulle Meck för lite lek.



Sprallan gjorde det Sprallan gör bäst, klättra där helst han kommer åt.

Det var två trött kids vi fick med oss hem sedan och medan A tog en liten lur och E satt i soffan och tittade på tv så passade jag på att färga håret.

Hur det blev, ja det har jag inte bestämt mig för ännu. Är väldigt osäker och vet inte om jag måste göra något åt det i morgon men jag får sova på saken. Jag borde lärt mig att inte hålla på med sådant här men som bekant är det svårt att lära gamla hundar att sitta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar