tisdag 27 mars 2012

Skitjobbigt

Varför känns det så jobbigt att ta barnen på BVC kontroll.
Varför får jag alltid känslan, tänk om jag inte får ta med dem hem igen!!!

För mig är det en check, en koll av vikt och längd samt en vaccination.
Dessvärre lyckas jag alltid glömma bort att det är en massa utvecklingschekpunkter som ska kontrolleras också.
Bygga med klossar...
Hon staplar tre klossar på varandra och frågar A om han kan göra detsamma.
A tittar på henne som att hon är från en helt annan planet och jag tänker Oh my god, det där kan han INTE göra. Jäklar det blir specialklass för han, attans också.
Hon vänder sig om och börjar göra något annat varpå A snabb som en vessla bygger ett torn av alla tre klossar. Jag gapar och A river tornet igen. Som tur var så byggde han det ännu en gång.
Han kan bygga med klossar, Check. Bra där!



Hon tar fram en penna och ritar lite på ett papper och frågar A om han kan rita.
Helvete, here we go agin, det där VET jag att han inte kan, han ritar ALDRIG.
A tog pennan och ritade som hon hade ritat, där hon hade ritat, Check!
Jag skäms nu för att jag hyser så dålig tilltro till min avkomma.
Då börjar hon peka på sin näsa och fråga A var hans näsa är, den fixade han enkom för att han råkade nysa då och det kom snor så han var tvungen att peta sig lite i näsan. Magen fixade han inte.
Hon frågade mig om vi tränade mycket på kroppsdelar hemma.
Jag tänkte rädda mitt eget skinn och ljuga. Säga något i stil med att " Vi tränar jättemycket men tyvärr fattar han lite trögt så det går inte in". Det gjorde jag inte, jag erkände att vi inte tränar så mycket (läs ingenting).

Till slut blev det väga och mäta och sedan spruta och så fick vi gå.
Puh.. Vi klarade oss även denna gång.
Härligt Sprallan, du levererar när det gäller.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar