måndag 10 oktober 2011

Släng i dörrar fars

Ungefär så är det hemma hos oss just nu, fast lite mildare än när Stefan och Krister drar igång sina buskisar.
A har utnämnt sig själv till dörrstängare. Om en dörr står öppen, liten som stor, sopskåp eller toadörr så är A där och stänger den.
Jag gick in i badrummet och inte två sekunder senare hör jag hasande utanför dörren och kort därefter puttas dörren igen. Trettio sekunder senare går jag ut igen och då sitter han och leker i sitt rum precis som när jag gick in i badrummet, som att inget hade hänt.
Om man ska slänga sopor gäller det att ha tempo för dörren slås igen fortare än kvickt och då vill man inte ha några fingrar emellan.
Jag är så klart väldigt nöjd för det är i alla fall bättre än när han hela tiden puttade upp dörren istället och ville in i badrummet på jakt efter toaborsten.
Tyvärr går det lite snett ibland, som när han puttar igen dörren till sitt rum med sig själv på insidan. Då kan han bli lite sur för att han inte kommer ut.

Nu ligger lilla dörrvakten och slumrar och då tänker jag passa på att titta på några serier som jag har spelat in. Det gäller att njuta av den lilla tid jag har kvar på min hemmaperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar