onsdag 26 oktober 2011

Rosa bandet

Just nu pågår Rosa bandet galan på tv.
Jag sitter och jobbar i köket men hör teven.
Att höra är det enda jag klarar. Det funkar inte för mig att sitta och titta, jag bryter ihop när jag ser de viktiga men så tragiska historierna de berättar. Mammor med små barn ska inte få dödliga sjukdomar, det är inte rätt. Ingen ska behöva växa upp utan sin mamma.
Jag blir hysteriskt ledsen när jag tänker tanken fullt ut om det skulle hända mig.
Men många blir friska vilket är så viktigt att påtala, det finns alltid hopp, A-L-L-T-I-D.
Ju mer forskning desto bättre. Men forskning kostar pengar och därför har jag precis ringt 099-90910 för att skänka 100 kr.
Tyvärr blev jag lite besviken när jag kom fram för då fick jag meddelandet att ett inbetalningskort kommer att skickas hem till mig i början av november. Eftersom att jag är lite skeptisk av naturen kan jag förstås inte låta bli att undra hur många som verkligen betalar in när det är så dags.
Dessutom tycker jag att det är onödigt att slösa pengar på att skicka ut inbetalningskort.
Varför inte ta pengarna direkt på telefonräkningen?
Det bästa är nog att skänka via sms men jag som har företagstelefon kan av förklarliga skäl inte göra det förstås.

Skänk ni också, tillsammans kan vi göra nytta.
Och sist men inte minst, GLÖM INTE ATT KLÄMMA PÅ ERA TUTTAR BRUDAR.
Det är viktigt och jag säger som jag alltid gör varje år, jag ska bli bättre på att göra det.
NU lovar jag att bli bättre!!!

Kram på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar