söndag 23 oktober 2011

Nu är helgen slut I-G-E-N...

Eller snart i alla fall.
Denna helg har precis som alla andra helger gått rasande fort.
Gårdagen bjöd på bajsfest, mattvätt, middag med goda vänner och ja, nämnde jag bajsfest.
Vi har 95 kvadratmeter golv i vår lägenhet. Låt säga att 40 % av den ytan är täckt av möbler (siffra tagen i allra högsta grad ur luften, ingen vetenskaplig uträkning på den). Låt säga att ungefär 10 % är täckt av mattor. En av dessa mattor ligger under soffbordet och är en rya matta. Den har lite längre trådar eller vad man nu säger på en matta.
Den ser ut så här

Ganska trådig och tufsig.


Detta betyder alltså att 50 % av vår boyta är rent golv. Hur kommer det sig då att A under hans fem minuter i frihet utan blöja bajsar just på vardagsrummsmattan. På den lilla yta av hela mattan som inte täcks av soffa eller soffbord. Det är inte bara en bedrift, det är en jäkligt stor bedrift att missa de 47,5 kvadratmeter rent golv och bajsa på mattan.
Det var lite jobbigt, eller i ärlighetens namn var det skitjobbigt om ni fattar vad jag menar.
In med supertunga mattan i badkaret och duscha, på med vanish och duscha mer.
Ut med mattan på balkongen så får den ligga där till vi tagit reda på var vi ska skjutsa den för tvätt.
Fördelen, om vi nu ska tänka positivt är väl att mattan verkligen behöver tvättas ändå och nu blir det gjort. Tack för det A, verkligen Tack så jättemycket.......

Kvällen bjöd på trevligt umgänge med gamla (inte gamla som i gammal i ålder utan gamla som i gamla vänner, som iof betyder att vi är lite gamla för vi har känt varandra så länge. Äsch då snacka om att bita sig själv i svansen, vi är nog lite gamla i alla fall när jag tänker efter.)
Vi var på en pub på söder och käkade gott, i alla fall jag, M var inte lika nöjd med sin mat, men tar man fiskgryta på en pub får man skylla sig själv. En pub brukar väl sällan vara kända för sin goda bouillabaisse snarare sina goda baconburgare (de såg riktigt goda ut faktiskt). Jag åt en oxfilétoast och den var smarrig.
Hur som helst hade vi riktigt trevligt och jag hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa träff som det gjorde till den här.

Idag är det tänkt att jag ska fortsätta min resa mot ett längre PPA på mitt träningskort så klockan 12:00 är det jag som står och vickar rumpan på ett Zumbapass i Sumpan.

Sen blir det väl till att planera veckans middagar och kanske åka och handla, söndagens ok att bära.

Det var väl allt för den här gången.
Sköna söndag på er alla!






1 kommentar:

  1. haha, han vet när det är läge att låta mamma och pappa få arbeta ialla fall. Han vet hur man bajsar ordentligt , sötisen =)

    SvaraRadera