fredag 7 oktober 2011

Min mysdag med grabbarna

Idag känns som en bra dag. Solen skiner och allt flyter på.
E är ledig från dagis och vi har haft en riktigt mysig morgon.
Jag städade i går så det finns inget sådant jobbigt som hänger över mig. Jag har bara kunnat glida runt med en kaffe och småkikat på Vakna med the Voice. När det har kommit en låt så har vi stuffat loss både jag och E. A har stuffat loss han med på sitt eget lilla vis sittande på golvet. Han är rätt skön för han börjar verkligen att dansa när det kommer musik, om än med en väldigt säregen stil.
Nu ligger A och vilar, E leker och jag ska ta en dusch. Till lunch har vi bestämt oss för att göra en field trip till Max och därefter är det tennis som står på agendan.

Jag vet inte vad det är som gör att det känns så bra idag. En anledning kan vara att det faktiskt var några veckor sedan som jag var hemma med grabbarna en fredag. En annan är förstås det fina vädret (det ser fint ut när jag kikar ut genom fönstret i alla fall). Men den allra största anledningen är nog att jag inte känner mig det minsta stressad för att jag inte har några tråkiga måsten idag. Jag är relaxed, harmonisk och en mycket trevligare människa. Jag är inte bra på att hantera stress hemma, på jobbet går det bra men hemma blir jag en katastrof i pressade situationer.
Vilket gör det så mycket bättre att jag slipper det idag då. Lite modigt att säga det när klockan bara är 09:37 men vad fan man måste våga sticka ut hakan lite också.

Ha en superduper härlig dag, det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar