söndag 9 oktober 2011

Min dag

M är på väg att handla sushi nu. Den ska ätas framför tv-apparaten i kväll när barnen har somnat och till efterätt väntar en gigantisk godispåse. Till min barn vill jag lämna följande meddelande: Mamma älskar er över allt annat på jorden men i kväll går ni och lägger er utan gnäll och somnar som små ljus, annars kan det hända att tomten får logistikproblem i jul och måste prioritera bort just vårt hus.

Nu när vi klarat av den biten så återgår jag till att berätta om mitt och Elias biobesök.
Vi for till Kista och kollade in Grodan Boll och Kalle stropp tillsammans med bästa kompisarna.


Det var en spännande film, väldigt dramatisk på sina ställen, men den slutade väl och hönan kom hem välbehållen. Kalle Stropp pratar om sig själv i man-form och det är lite originellt. Eller jag kanske ska säga att man tycker att det är lite originellt.
Det roligaste av allt var att jag så väl känner igen rösterna på Kalle Stropp, Grodan Boll och Plåt-Niklas, det måste vara samma som när jag själv var liten.


Popcorn ska man ha när man är på bio.


Nallepuh får en kram
Efter bion gick vi till Kids Corner och tog en kaffe även om vi knappast behövde koffein för att bli speedad där. Ett ställe med mängder av lekande barn kan ju höja pulsen på vilken mamma som helst och vi är ju knappast vilka mammor som helst utan mammor med enormt kontrollbehov och sådana mammor trivs inte på sådana ställen. Vi åkte ganska snabbt hem igen men först efter en liten dust om huruvida vi skulle gå in i leksaksaffären eller ej. Jag lämnar till er att själva räkna ut vem som ville gå in på leksaksaffären och vem som inte ville gå in.

Mamma vi leker...
Hemma igen blev det utbrott om en delad hamburgare och medan det rasade som värst omvärderade jag mitt beslut om att E inte skulle få sova middag för att jag tyckte att det var för sent. Tio minuter senare sov han djupt och gjorde så i ca. 40 minuter och vi andra kunde andas ut, kaoset var över för denna gång.

Nu återstår det att se om det fått några ödesdigra konsekvenser för nattningen men jag hoppas inte det. Jag menar det vore ju synd om tomten blir stoppad av polisen på julafton för att han har glömt att besiktiga släden eller att renarna går ut strejk för att det inte finns något kollektivavtal.
Jag säger inte att det händer, men det skulle ju kunna hända, jag vet inte hur tomten är som arbetsgivare eller vem som sköter företagets vagnpark, konstigare saker har ju hänt här i världen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar